ایده‌های عالی کارآفرینی و کسب درآمد در شهرهای جنوب کشور

ایده‌های عالی کارآفرینی و کسب درآمد در شهرهای جنوب کشور

در این محتوا می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که ساکنان جنوب کشور چه ایده‌هایی برای راه اندازی کسب و کار دارند.

زمانی که بحث از راه اندازی کسب و کار در شهرهای جنوبی کشور باشد دو چیز پیش از همه در ذهن ما شکل می‌گیرد:

آفتاب و دریا. بهترین روش‌های مختلف کسب درآمد برای مناطق مختلف ایران مشاغلی هستند که بومی‌گرایی شده اند و محصولات یا خدماتی مورد نیاز افراد جامعه را ارائه می دهند.

در این محتوا نیز قصد داریم در این رابطه صحبت کنیم که چگونه می‌توان از پتانسیل‌های بالقوه شهرهای جنوبی کشور بهره برد تا در نهایت به درآمدهای بالا و مناسب رسید.

چرا باید به راه اندازی کسب و کار ساحلی فکر کنید؟

اگر در شهرهای ساحلی و جنوبی به دنبال ایده‌های تجاری هستید، شاید تجارت‌های آبی بهترین گزینه برای شما باشند. این قبیل کسب و کارها ویژگی‌هایی دارند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند.
  • اوج کاری آن‌ها در فصل تابستان است.
  • به لحاظ اقتصادی بسیار ارزشمند می‌باشند و بازار گسترده‌ای دارند.
  • توریست پسندند و باعث ارتقا شهر می‌شود.

اگرچه بحران فصلی در مشاغل ساحلی وجود دارد، اما مردم می‌توانند با زندگی در یک جامعه ساحلی درآمد کسب کنند. بسیاری از ایده‌ها برای فعالیت در ساحل، نیاز به سرمایه¬ی زیادی ندارند و می‌توانند منبع درآمد خوبی باشند.

بانوان عزیز کشورمان در این مناطق میتوانند ضمن استفاده از پتانسیل گردشگری و استفاده از صنعت توریسم با ارائه خدمات به گردشگران کسب درآمد کنند.

تفریحات آبی

شهرهای جنوبی اگرچه عمدتا در تابستان پذیرای تعداد زیادی مهمان هستند اما در فصول بهار و پاییز نیز به دلیل آب و هوای خوبی که دارند مقصد مناسبی برای افراد سفر دوست محسوب می‌شوند.

شما می‌توانید با اجاره دادن قایق، وسایل غواصی و موج سواری یا جت اسکی ضمن ایجاد یک خاطره‌ی خوب برای مشتریان خود خیلی سریع به درآمدهای بالا برسید.

البته اگر خودتان به لحاظ مالی امکان برپایی چنین امکاناتی را ندارید می‌توانید با یک سرمایه گذار صحبت کنید و از او بخواهید که برخی از امکانات تفریحی را در اختیار شما قرار دهد.

شما نیز به عنوان شریک کاری باید کلیه امور را مدیریت نمایید و در نهایت مطابق با قرارداد سود به دست آمده را تقسیم کنید. این پیشنهاد می‌تواند برای خانم‌هایی که علاقه‌ی وافری به راه اندازی کسب و کار خود دارند اما به لحاظ مالی در مضیقه‌اند ایده آل باشد.

ایده‌های عالی کارآفرینی و کسب درآمد در شهرهای جنوب کشور

ساخت زیورآلات با فرآورده‌های دریایی

برای ساخت زیورآلات دریایی لازم نیست که حتما مروارید صید کنید! با استفاده از صدف‌ها، گوش ماهی‌ها و سنگ‌های دریایی می‌توانید دست بند، گوشواره، انگشتر و گردنبندهای زیبایی را تولید و به بومیان و سایر مسافران عرضه کنید.

راه اندازی کسب و کار مذکور این مزیت را دارد که بابت مواد اولیه‌ی آن پولی نمی‌پردازید و با تجهیزات کاری کم و ارزانی، کارتان راه خواهد افتاد. این در حالی است که شما اجازه دارید برای محصولات دستی و سنتی خود هر قیمتی که دوست دارید انتخاب کنید و آن‌ها را به فروش برسانید. به همین علت این حرفه کاری ایده آل برای بانوان محسوب می‌شود.

مرکز مراقبت از کودکان

زمانی که یک خانواده به مسافرت می‌رود عدم تفاهم میان کودکان و والدین موج می‌زند. چرا که بچه‌ها از گشت و گذار در پاساژها یا بازدید از اماکن دیدنی لذت نمی‌برند.

با احداث یک مرکز سرگرمی و مراقبتی، از کودکانی که دوست دارند به جای همراهی والدینشان بازی و شادی کنند نگهداری نمایید. این مرکز می‌تواند با توجه به سطح قابلیت‌های شما خدمات مختلفی را ارائه دهد.

ایده‌های عالی کارآفرینی و کسب درآمد در شهرهای جنوب کشور
فروش کالاهای محلی

بیشتر اوقات، گردشگران اقلام محلی را می‌خرند تا به خانه برگردند. آن‌ها به‌ویژه جذب اقلامی می‌شوند که منحصربه‌فرد هستند و در زادگاه و شهرشان وجود ندارند. بنابراین، می‌توانید به راه اندازی کسب و کاری فکر کنید که طی آن کالاهای محلی و سوغاتی¬های مختلفی را به گردشگران ارائه دهید.

  • سیس بافی
  • کپو بافی
  • بادله دوزی
  • سوند بافی
  • عبا بافی
  • گلابتون دوزی
  • سوزن دوزی
  • خوس بافی
  • صنایع دستی مرتبط با صدف
  • حصیر بافی
  • موارد فوق از جمله هنرهایی هستند که شما با فراگیری و فروش آن‌ها می‌توانید به درآمد برسید. مخصوصا خانم‌های خوش ذوقی که از در هنر سررشته دارند.

علاوه بر ماهیگیری و ارائه خدمات گردشگری اقلیم جنوبی کشور پذیرای سایر کسب و کارها نیز می‌باشد. به طور مثال این منطقه مخزن برخی از بهترین خوراکی‌های ایران است.

ایده‌های عالی کارآفرینی و کسب درآمد در شهرهای جنوب کشور

فروش ادویه

ساخت و فروش ادویه را می‌توان یک کار تاریخی و قدیمی دانست. در واقع طعم منحصر به فرد غذاهای هر کجای ایران به نوع ادویه‌هایی مورد استفاده مردمان آن منطقه مربوط می‌شود.

غذاهای جنوبی، غذاهایی خوشمزه و با طعم و عطر خاصی هستند. اگر به این حوزه علاقه‌مندید می‌توانید با راه اندازی یک تولیدی ادویه، محصولات خود را به سراسر ایران و حتی جهان صادر نمایید.

پرورش میوه‌های گرمسیری

معمولاً میوه‌هایی که تحت شرایط گرمسیری می‌رسند مزه شیرین و بهتری دارند. همان‌طور که ما شاهد محبوبیت میوه‌های استوایی در سراسر جهان هستیم. شما می‌توانید با کشت میوه‌های زیر به زراعت به عنوان یک کسب و کار بومی و پر رونق نگاه کنید:

      • آناناس
      • پاپایا یا خربزه درختی
      • گواوا یا امرود
      • هندوانه آناناسی
      • موز
      • انبه
      • چیکو
      • نارگیل
      • زیتون محلی
      • کنار
      • تمر هندی

راه اندازی کسب و کار با مزرعه خورشیدی

راه اندازی مزرعه‌های خورشیدی در بخش جنوبی کشور ایده‌ای هوشمندانه به نظر می‌رسد. در واقع خیلی از افراد در حال حاضر بر بام خانه‌های خود از این پنل ها استفاده می‌کنند اما نکته‌ی مهم این است که مزرعه‌های خورشیدی اهداف متفاوت و گسترده‌تری دارند.

پنل های خورشیدی در خانه‌های ما پنل های تکی هستند که روی سقف نصب شده‌اند و انرژی را از خورشید دریافت می‌کنند و آن را به جریان متناوب (AC) برای استفاده در خانه تبدیل می‌کنند.

در حالی که مزارع خورشیدی می‌توانند برق مورد نیاز یک جامعه را تأمین نمایند. شرکت‌هایی که پنل های خورشید را می‌فروشند معمولاً مشاوره‌های اصولی و مهمی را به خریداران خود ارائه می‌دهند که شامل فروش برق تولید شده هم می‌شود.

ایده‌های عالی کارآفرینی و کسب درآمد در شهرهای جنوب کشور
پخش محصولات خورشیدی

برای راه اندازی کسب و کار مرتبط با انرژی خورشیدی می‌توانید در فروش و توزیع پنل‌های خورشیدی شرکت کنید. فقط اطمینان حاصل نمایید که با تولیدکنندگان پنل های خورشیدی در داخل و خارج از کشور هماهنگ هستید.

شروع توزیع محصولات خورشیدی به سرمایه گذاری کمی نیاز دارد و می‌تواند توسط هر کسی شروع شود. اگر صرفا قصد فروش تجهیزات خورشیدی را دارید باید اطلاعات کاملی از نحوه‌ی عملکرد و چگونگی بازدهی آن ها داشته باشید.

فعالیت در این حوزه بیشتر شبیه به بازاریابی می‌باشد لذا خانم ها قدرت عمل بیشتری در آن دارند.کسب و کارهایی که مناسب خانم‌های جنوبی می‌باشند

خانم‌ها با توجه به ظرافت و مهارت‌های جالبی که دارند می‌توانند به راحتی و با کمترین میزان سرمایه به درآمد برسند. در ادامه برخی از این موقعیت‌ها را شرح می‌دهیم:

طراحی با حنا: این روزها خیلی از افراد دوست دارند که بر بدن خود طرح و نقشی بزنند و تا مدتی از تغییرات ایجاد شده لذت ببرند. به همین علت بعید به نظر می‌رسد که خانمی خدمات طراحی با حنای شما را ببیند و یک طرح را بر بدن خود تصور نکند.

نقاب دوزی: خانم‌های جنوبی نقاب‌هایی بر صورت میزند که باعث جلوه‌ی بیشتر چشم‌هایشان می‌شوند لذا خیلی از خانم‌های دیگر نیز ممکن است به این نقاب‌ها علاقه داشته باشند. نقاب های مذکور ایده ی نابی برای عکاسی هستند.

پس اگر برایتان مقدور است می توانید از مشتریان با نقاب هایی که می خرند عکس بگیرید.

فروش لباس بندری: خیاطی همیشه یکی از حوزه‌هایی است که خانم‌ها می‌توانند از طریق آن به کسب درآمد برسند.

این مطالب می تواند مفید باشد

دکتر شبنم نادری

دکتر شبنم نادری

‌حرفه‌ی اصلی من نویسندگی و تألیف هست و سال‌ها کتاب نوشتم و کار پژوهشی انجام دادم. شاعر، مدرس دانشگاه و فیلمنامه‌نویس هم هستم.

اشتراگذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *