9 عادت سازندگان موفق تولید محتوا

9 عادت سازندگان موفق تولید محتوا

9 عادت سازندگان موفق تولید محتوا

سوزو گداز، تیر و کمان، کره و عسل، خودکار و کاغذ و… . شاید شما هم از این عبارات مکمل و جفت بسیار شنیده‌اید و استفاده کرده‌اید.
عباراتی که به تنهایی استفاده نمی‌شوند. برای بازاریابی هم یک جفت خاص وجود دارد که همیشه دست در دست هم دارند:

بازاریابی و محتوا

به نظر شما بهترین عادت‌های سازندگان محتوا چیست؟

عادت‌هایی مثبت و سازنده‌ وجود دارد که می‌تواند شما را به بازاریابان پرتلاش و صدرنشین در عرصه‌ی تولیدمحتوا تبدیل کند.

91% از متخصصان کسب‌وکار (B2B) از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده می‌کنند. البته، این به معنای آن نیست که تمام محتوای تولید شده، محتوای برتر، محتمل و ارزشمند است.

اما برای تبدیل شدن به یک خالق محتوا باید چه کرد؟
چگونه می‌توانم به یک تولیدکننده‌ی حرفه‌ای محتوا تبدیل شوم؟

خالق محتوا کیست؟

خالق محتوا، کسی‌ست که محتوای سرگرم‌کننده یا آموزشی را ارائه می‌دهد. با آن محتوا به مخاطب هدف، کمک می‌کند.
محتوائی که وی تولید می‌کند، می‌تواند فرم‌های زیادی داشته باشد. ازجمله: پست‌های وبلاگ، فیلم‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، عکس‌ها، پادکست‌ها، مقالات و… .
امروزه کسب‌ کارها از تولیدکنندگان محتوا برای جذب مشتریان جدید و فعلی برای تبلیغ، برندسازی و معرفی خود استفاده می‌کنند.

ممکنه شما در تیم بازاریابی در شرکت خود یا به صورت انفرادی و فریلنسری (دورکاری)، به تولیدمحتوا مشغول باشید. درهرحال برخی ازعادت‌های مهمی وجود دارد که می‌تواند شما را در مسیر ایجاد یک خالق محتوای واقعا موفق قرار دهد.

9 تا عادت سازندگان موفق تولید محتوا:

  1. هر روز در مورد کسب و کار خود مطالعه کنید.
  2. به طور منظم بنویسید.
  3. نیازهای مخاطبان خود را پیدا کنید.
  4. برند شخصی خود را ایجاد کنید.
  5. محتوای ارزشمند دیگران را منتشر کنید.
  6. شاخص کلیدی عملکرد خود را مدام بررسی کنید.
  7. شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید.
  8. فقط حرف نزنید؛ راه‌حل ارائه دهید.
  9. کنجکاو باشید و سؤال ایجاد کنید.

1) هر روز در مورد کسب و کار خود مطالعه کنید

9 عادت سازندگان موفق تولید محتوا
مطالعه‌ی فضای کسب‌وکار

برای ایجاد محتوای عالی که بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کرده و او را به واکنش وادارد. نیازمند آن هستید که بدانید چه اتفاقاتی در حرفه‌ی شما در جریان است.

بهترین سازندگان محتوا همیشه در حال مطالعه‌ی فضای کسب و کار خود هستند. شما باید وبلاگ‌ها و سایت‌های مربوط به حرفه‌ی خود را دنبال کنید. آن‌ها را آنالیز کنید. در جستجوی ایده‌ی تازه برای خلق اثر متفاوت بگردید.

2) به صورت منظم بنویسید

اگر منظم ننویسد و به صورت مداوم برنامه‌ی تولیدمحتوا نداشته باشید.
ممکن است از رقبای خود عقب بمانید. سازندگان موفق محتوا، اهمیت مداوم نوشتن را درک می‌کنند.
انجام این کار به شما کمک می‌کند تا موضوعات جدید و بکری در ذهن‌تان به وجود بیاید.
مواردی را شناسایی کنید که بعدا می‌تواند به ایده‌های کاملا عالی تبدیل شوند. قرار نیست  شما روزانه مقاله‌ای با موضوع 1500 کلمه‌ای در مورد موضوع مرتبط با شغل خود بنویسید.
بلکه می‌توانید 10 یا 15 دقیقه برای بیان اندیشه‌ها و نظرات خود بگویید.
هر روز از خود بپرسید: چه چیزی را متوجه شدید؟ چه مطلبی را آموختید؟
سپس آن را با مخاطبان خود درمیان بگذارید.

3) نیازهای مخاطبان خود را پیدا کنید

یکی از سخت‌ترین قرص‌هایی که به عنوان یک  تولید کننده‌ی حرفه‌ای محتوا باید قورت دهید. این است که:
نیازهای مخاطبان خود را هر روز شناسایی کنید.
اگر مخاطبان خود را عمیقا و به اندازه کافی مطالعه کنید. منافع و فرصت‌های خلاقانه را پیدا خواهید کرد.

تمام سازندگان موفق محتوا می‌دانند که چه وقت مخاطبان خود چه چیزی نیاز دارند. خوانندگان و بینندگان خود را بررسی کنید. آن‌ها چه می‌خواهند؟ چه مشکلی دارند که می‌توانید برای آن‌ها حل کنید؟

4) برند شخصی خود را ایجاد کنید

نکته مهم اینه که بدانید شما تنها خالق محتوا در حرفه و شغل خود نیستید. شما تنها کسی نیستید که توصیه‌ها را می‌داند و آن را به کار می‌بندد. اما شما در یک مورد می‌توانید متمایز باشید و آن این‌ست که:

خودتان باشید و خودتان را خلق کنید.

بیایید این ترفند را امتحان کنید.
بسیاری از چیزهایی که می‌توانید انجام دهید را در اختیار دیگر تولیدکنندگان محتوا قرار دهید.یک محتوا را به صورت‌های مختلف تولید کنید.
با هویت خود آن را در کانال‌های مختلف منتشر کنید.

آنچه شما می‌توانید به محتوای خود اضافه کنید. چیزی است که هیچ کس دیگری نمی‌تواند آن را داشته باشد. پس آن امضا و برند شخصی شماست.

مخاطبان بر روی محتوای شما برای به دست آوردن اطلاعات کلیک می‌کنند.

اما برای هویت و شخصیت شما باز می‌گردند.

 5) محتوای ارزشمند دیگران را منتشر کنید

هر کس می‌تواند با یک جستجوی ساده در اینترنت محتوای خود را پیدا کند.
و با بازنویسی، آن را در شبکه‌های اجتماعی  به اشتراک بگذارد.
پس ما کمبود در زمینه‌ی کسانی که محتوا را منتشر می‌کنند، نداریم.
اما ممکن است همان‌ها نتوانند محتوای ارزشمند را از محتوای بی‌ارزش تشخیص دهند.

شما می‌توانید خود را به عنوان مرجع انتشار محتوای باارزش از مجموع تولیدکنندگان محتوا قرار دهید.

گای کاوازاکی، نویسنده‌ی محبوب نیویورک تایمز می‌گوید:” شما باید خود را بعنوان یک متخصص معرفی کنید و به طور واقعی با جوامع خود ارتباط برقرار کنید.”

به اشتراک گذاری محتوا، کافی نیست. مشارکت با محتوا که اکنون به اشتراک می‌گذارید، آن را منحصر می‌کند.

اطمینان داشته باشید که: در هنگام به اشتراک‌گذاری محتوای دیگران. خوانندگان خود را به اطلاعات اضافی، مفید یا حتی تفکر و نظر وا‌دارید. مخاطبان و قطعا تولیدکننده‌ی محتوا از شما برای انتشار اطلاعات مفید  قدردانی خواهند کرد.

6) شاخص کلیدی عملکرد خود را مدام بررسی کنید

اول باید شاخص کلیدی عملکرد را توضیح دهم.

به طور ساده می‌توان گفت که شاخص کلیدی عملکرد یا  KPI روشی برای سنجش میزان خوب بودن عملکرد افراد یا در سطح کلان‌تر. میزان خوب بودن عملکرد سازمان و یا یک واحد سازمانی است.

KPI مخفف کلمه Key Performance Indicator و به معنای شاخص کلیدی عملکرد می‌باشد. KPI به ما در درک میزان خوب بودن عملکرد سازمان، واحد سازمانی و افراد. درمقایسه با اهداف کمی و کیفی راهبردی تعریف شده برای هر یک، کمک خواهد کرد.

این که شما فقط محتوا تولید کنید. به این معنی نیست که شما در جستجوی اطلاعات ترافیکی هستید که میتواند به عنوان شاخص عملکرد شما مطرح باشد.

برای دریافت بهترین نتیجه از تولیدمحتوا، ابتدا باید روی یک شاخص عملکرد کلیدی (KPI) تمرکز کنید. سپس محتوای خود را برای آن بهینه‌سازی کنید.

KPI مدرن شامل موارد زیر است:

  • ترافیک رسانه‌های اجتماعی: تعداد بازدیدکنندگان پست‌های شما در شبکه های اجتماعی.
  • ترافیک مستقیم: تعداد بازدیدکنندگان که به وسیله‌ی محتوای شما ازطریق وارد کردن آدرس اینترنتی وبسایت به طور مستقیم به سایت شما می‌آیند.
  • ترافیک ارگانیک: تعداد بازدیدکنندگان که از لینک موتور جستجوی موتور به محتوای شما می‌آیند.
  • ارسال‌ها: تعداد افرادی که از وبسایت شما بازدید می‌کنند و اطلاعات خود را در اختیار شما قرار می‌دهند.

7) شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید

9 عادت سازندگان موفق تولید محتوا
شبکه‌های اجتماعی

سازندگان موفق و تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا می‌دانند که موفقیت آن‌ها نه تنها به اشتیاق آن‌ها بستگی دارد. بلکه به کسانی که از آن‌ها آموخته و الهام گرفته‌اند نیز بستگی دارد.

این یکی از راه‌های ایجاد محتوای موفق است. آن‌ها این حقیقت را قبول کرده‌اند که یادگیری مرز بین متمایز شدن آن‌هاست. آن‌ها هرروز درحال یادگیری و اندوختن دانش و پیدا کردن شیوه‌های جدید برای کسب‌‌وکار و تولیدمحتوا هستند.

دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی شما را مجبور می‌کند که ایده‌های دیگران را ببینید و الهام بگیرید. برخی از زمان‌ها را در اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک و LinkedIn صرف کنید تا ببینید که رقبای شما چه می‌کنند.

8) فقط حرف نزنید؛ راه حل ارائه دهید

افرادی که محتوای شما را دنبال می‌کنند، فقط به شنیدن صحبت‌های شما علاقه ندارند.
آن‌ها به دنبال تامین نیازهای خاص خود هستند. آن‌ها می‌خواهند بدانند: آیا شما برای مسائل و مشکلات آن‌ها راه‌حلی دارید؟

پس به جای اینکه فقط حرف بزنید و مسائل مختلف را مطرح کنید. یاد بگیرید که بیشتر راه حل ارائه دهید.

9) کنجکاو باشید و سؤال ایجاد کنید

تولیدکنندگان موفق محتوا، کنجکاو و خلاق هستند. یاد بگیرید که درمورد هرچیزی که در جهان پیرامون‌تان رخ می‌دهد کنجکاو باشید. تا بتوانید مدام سؤالاتی را از خود بپرسید.

لورین توهیل، سرپرست بازاریابی در گوگل می‌گوید:” شما باید کنجکاو باشید. تا مشکلی را که باید حل شود، شناسایی کنید. سپس راه‌حل‌های جدیدی پیدا کنید.”

این 9 مورد از بهترین مواردی‌ست که سازندگان حرفه‌ای و موفق قدیمی و جدید تولیدمحتوا روی آن متمرکز می‌شوند.

این مطالب می تواند مفید باشد

Picture of دکتر شبنم نادری

دکتر شبنم نادری

‌حرفه‌ی اصلی من نویسندگی و تألیف هست و سال‌ها کتاب نوشتم و کار پژوهشی انجام دادم. شاعر، مدرس دانشگاه و فیلمنامه‌نویس هم هستم.

اشتراگذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *