استوری اینستاگرام چطور مخاطبان ما را افزایش میدهد؟
شاید برای شما هم این موضوع مهم باشد که بدانید. چگونه میشود با استفاده از استوری اینستاگرام مخاطبان را افزایش داد؟ استوری اینستاگرام، یکی از قسمتهای جذابیست که در ماه آگست سال 2016 به قابلیتهای اینستاگرام افزوده شد. ویژگی خاص و جالبی که به سرعت توانست محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران جهان پیدا کند.
همهی شبکههای اجتماعی را فراموش کنید؛ اینستاگرام مهمتر است
هانا کالدول، در گزارشی اعلام کرد:
“از همان ابتدا، کارایی بالایی را از استوری اینستاگرام دیدهایم. ما نرخ تکمیل 92 درصد برای داستانهای کوتاه و 70-60 درصد برای محتوای طولانیتر را دیدهایم”.
اما آنچه در مورد استوریهای اینستاگرام بیشتر هیجان انگیز است. نرخ بالای تعامل، ارتباط مخاطب و تعداد پاسخهای واقعی و معناداری هست. که از تعامل با افرادی که محتوا را مشاهده میکنند، میتوان دریافت کرد.
چگونه استوریها به تنوع مطالب کمک میکند؟
و به سرعت واکنش مخاطبان را در خصوص آن نوع محتوا دریافت کنند.
پذیرش محتوای اپیزودیک
قبل از هر چیز محتوا و اپیزود را تعریف میکنیم.
محتوا چیست؟
محتوا اطلاعات جذاب، مرتبط، قابل اعتماد، جالب، سرگرمکننده در قالب متن، تصویر، ویدئو یا صوت است.
هایدی کوهن میگوید:
“محتوا اطلاعات باکیفیت و مفیدیست که داستان را به شیوهای متناسب باهدف ایجاد یک احساس یا ایجاد تعامل انتقال میدهد.”
و خالی از هر نوع تبلیغ باشد و از یک فراخوان برای عمل استفاده کند.
به عقیدهی برایان آیزنبرگ محتوای وب مثل یک گفتگوی عمومی است که بین شما و بازدیدکننده اتفاق میافتد. گاهی اوقات این مکالمه یک طرفه، دو طرفه (بین بازدیدکننده و شما) یا گفتگو بین بازدیدکنندگان است.
سایت M-jGlobal.Com در تعریف محتوا میگوید:
«محتوا یعنی تصویر، ویدئو، بلاگ، اینفوگرافیک، مصاحبه، نظرهای مختلف، گیف، آهنگ، داستان، نکات، دانستنیها و غیره.»
فلسفهی اصلی قابلیت استوری اینستاگرام:
درحقیقت ایجاد محتوای اپیزودیک برمبنای تعامل مخاطب و درگیر کردن آن با کل داستان است.
سختیهای تولید محتوا در استوری
هرچند استوریها قابلیتهای بسیار مفیدی دارند. اما تولید محتوایی که فقط 24 ساعت ماندگار خواهد بود، بسیار دشوار است. زیرا برای به روز بودن باید هر روز به تولید محتوایی جدید همت گماشت.
داشتن تقویم محتوا و استراتژی مدون برای اینستاگرامتان شما را در پیدا کردن موضوع برای محتوای استوری بسیار کمک میکند.
استوریهای شما باید برآمدی از پشتصحنهی فعالیت شما، برنامهی شما برای آینده، موضوعات فان و سرگرمی، مسابقات و گزارش از عملکرد مجموعهی کاری شما باشد.
هرچند کیفیت کار در هر پروژهای مهم است. اما نکته اساسی این است که نباید به دلیل وسواس برروی کیفیت محتوای استوری، از کمیت آن غافل شد.
از امکانات استوری برای بالا بردن نرخ تعامل و سودآوری استفاده کنید
قابلیت های زیادی که در استوری اینستاگرام گنجانده شده. مجموعهای از ابزارهای جالب، متنوع و اثرگذار برای بالا بردن نرخ تعامل شما و درگیر کردن مخاطبان شماست.