ایده های شغل دوم برای کارمندان نیمه وقت

ایده های شغل دوم برای کارمندان نیمه وقت برای کسب و کار زنانه

این روزها خانم‌ها نقش مهمی را در اقتصاد خانواده‌ها ایفا می‌کنند. انواع کسب و کار زنانه وجود دارد که خانم‌های شاغل و خانه‌دار می‌توانند با کمک آن‌ها درآمد خود را افزایش دهند. در این مقاله 13 ایده­ی مشاغل جانبی را به اشتراک می‌گذاریم.

کسب و کار زنانه جانبی چیست؟

شغل جانبی هر نوع کار یا منبع درآمدی است که در کنار یک شغل یا کار دیگر انجام می شود. خیلی از خانم‌ها کار اصلی خود را خانه‌داری و مراقبت از بچه‌ها می‌دانند و تنها به دنبال فعالیت اجتماعی و استقلال مالی بیشتر هستند. شغل دوم معمولاً متفاوت با کارهای پاره وقت است و آزادی عمل بیشتری را برای افراد به همراه دارد.

جالب است بدانید که گاهی اوقات از شغل دوم به عنوان “هیجان جانبی” نیز یاد می‌شود، چرا که یک درآمد اضافی است که آن را در اوقات فراغت خود به ارمغان می‌آورید. این درآمد مازاد می‌تواند به شما در پس انداز پول، رهایی از بدهی و رسیدن به سایر اهداف مالی‌تان کمک کند.

در کدام نوع کار جانبی خوب هستید یا از آن لذت می‌برید؟

تعداد زیادی کسب و کار زنانه وجود دارد که در ادامه تنها به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت. برای شروع فرآیند شناسایی بهترین موقعیت‌ها، فهرستی از شایستگی‌ها و وظایفی که انجام آن‌ها برایتان لذت بخش است، تهیه کنید. در نهایت گزینه‌ای را انتخاب نمایید که مجموعه‌ای از شرایط را برای موفقیت در آن داشته باشید.

ایده‌های شغل دوم برای کارمندان نیمه وقت

در ادامه 13 مورد از انواع کسب و کار زنانه را که می‌توان بر روی آن‌ها به عنوان شغل دوم حساب کرد مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1. به عنوان رونویس کار کنید

تایپیست‌های سریع و دقیق اغلب می‌توانند کار رونویسی را به صورت آنلاین پیدا کنند، چه در پلتفرم‌هایی که صراحتا به رونویسی اختصاص داده شده‌اند چه به شکل مستقل و از طریق اینستاگرام، واتس آپ و تلگرام. دستمزد رونویسی معمولاً به ازای هر کلمه پرداخت می‌شود. لذا افرادی که سریع تایپ می‌کنند می‌توانند کارهای بیشتری را در مدت زمان کوتاهی انجام دهند و دستمزد مناسبی دریافت نمایند.

2. یک وبلاگ راه اندازی کنید

یک وب سایت یا وبلاگ در مورد موضوعی که به آن مسلط هستید و یا به آن علاقه دارید، ایجاد کنید. با تبلیغات و پیوندهای وابسته از وبلاگ خود کسب درآمد کنید.

این یک گزینه عالی برای افرادی است که عاشق نوشتن هستند، و می‌خواهند علایق، تجربیات و نظرات خود را با مردم به اشتراک بگذارند. اگر به پول نقد سریع نیاز دارید، این روش ممکن است بهترین گزینه نباشد.

ایده های شغل دوم برای کارمندان نیمه وقت

3. خدمات طراحی وب را ارائه دهید

ارائه طراحی وب به عنوان یک سرویس نیاز به تخصص و تجربه قبلی دارد. اگر می‌دانید چگونه طراحی گرافیکی و کد نویسی را انجام دهید، باید گفت که این مهارت در کنار خلاقیت‌های زنانه‌ی شما می‌تواند سود و درآمد زیادی را برایتان به ارمغان آورد.

4. یک کانال یوتیوب ایجاد کنید

اگر یک علاقه مندی و یا تخصص خاصی دارید علاوه بر وب سایت، می‌توانید به راه اندازی یک کانال YouTube نیز فکر کنید. خیلی از متخصصان چنین پیش بینی می‌کنند که یوتیوب الان اینستاگرام سال 97 می‌باشد. لذا به نظر می‌رسد سرمایه گذاری در این بخش پر بازده باشد.

5. فروش اقلام مستعمل

برای یافتن وسایلی که استفاده نمی‌کنید به اطراف خانه خود نگاهی بیندازید. برای فروش وسایل دست دوم می‌توانید هم از پلتفرم‌های مجازی اعم از تلگرام، اینستاگرام و یا وب سایت ها استفاده کنید و هم از فروشگاه های حضوری.

ممکن است دوستان یا همسایگانی داشته باشید که وسایلی برای فروش دارند اما وقت این کار را ندارند. لذا می‌توانید پیشنهاد دهید اقلام آن‌ها را می‌فروشید و سود را با آن‌ها تقسیم می‌کنید.

6. نگهداری از حیوان خانگی

وقتی صاحبان حیوانات خانگی بدون حیوانات خود به مسافرت می‌روند، به کسی نیاز دارند که از آن‌ها مراقبت کند. نگهداری از حیوانات شامل غذا دادن به آن‌ها و ایجاد فضایی محبت آمیز در زمانی است که صاحبان آن‌ها نیستند.

مسئولیت‌ها اغلب شامل بردن حیوان برای پیاده‌روی یا دادن هرگونه داروی لازم به آن ها می باشد. این کار ناپایدار است اما برای افرادی که عاشق گذراندن وقت با حیوانات هستند مناسب خواهد بود.

7. راننده اسنپ شوید

راننده ی اسنپ شدن می‌تواند یک کسب و کار زنانه جانبی نیز محسوب شود و به هیچ عنوان این کار در انحصار آقایان نمی¬باشد. خانم‌هایی که رانندگی بلدند (نه این که صرفا گواهی نامه داشته باشند) می‌توانند در زمان بیکاری وسیله‌ی نقلیه‌ی در دسترس خود، مسافرهای درون شهری را جا به جا کنند.

8. چیزی بسازید و بفروشید

افراد خلاقی که در ساختن اقلام مختلف مهارت دارند می‌توانند محصولات خود را به صورت آنلاین یا در یک فروشگاه محلی بفروشند. به عنوان مثال، بافنده‌ها می‌توانند بافتنی های خود را بفروشند یا افرادی که در شیرینی پزی یا تزئین کیک مهارت دارند می‌توانند محصولات پخته شده خود را در اختیار دیگران قرار دهند. بنابراین سرگرمی های خود را بررسی کنید و ببینید آیا راهی وجود دارد که بتوانید از آن‌ها کسب درآمد کنید؟!

ایده_های شغل دوم برای کارمندان نیمه وقت

9. دیوارها را رنگ کنید

کسانی که توانایی نقاشی کردن با قلم‌موهای بزرگ، پیستون و سایر موارد مشابه را دارند می‌توانند طرح‌ها و رنگ‌های زیبایی را بر روی دیوارها ثبت کنند. شهرداری و اداره ی راه و شهرسازی می توانند پروژه هایی را به شما محول کنند.

ضمن این که ممکن است مشتری‌هایی داشته باشید که بخواهند دیوارهای خانه خود را به شکل منحصر به فردی رنگ و لعاب دهند. برای این که بتوانید در این راه باقی بمانید بایستی دیگران را از حرفه‌ی خود آگاه کنید.

10. سفیر برندهای محلی و کوچک شوید

اگر در پلتفرم‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک دنبال کننده دارید، می‌توانید سفیر شرکتی شوید که به دنبال تبلیغ محصولات خود در این پلتفرم‌ها است. برندها اغلب کد تخفیف مشخصی را در اختیار شما قرار می‌دهند که آن را با فالوورهای خود به اشتراک می‌گذارید و برای هر محصولی که با استفاده از کد شما خریداری می‌شود، درصدی را به شما می‌پردازند.

11. خدمات نویسندگی ارائه دهید

اگر در زبان خاصی مهارت دارید و از نوشتن لذت می‌برید، به فکر تبدیل شدن به یک نویسنده آزاد باشید. این روزها تولید محتوا نقش مهمی در انواع کسب و کارها دارد. ضمن این که می‌توان گفت نوشتار به نوعی محتوای مادر محسوب می‌شود که غالب مشاغل به آن نیاز دارند.

12. تدریس خصوصی کسب و کار زنانه مناسب افراد تحصیل کرده

افرادی که در یک موضوع مهارت یا دانش دارند، می‌توانند معلم شوند و به دیگران آموزش دهند. فارغ التحصیلان رشته‌های شیمی، فیزیک و ریاضی می‌توانند به دانش آموزان دبیرستانی کمک کنند. مهم نیست که در چه موضوعی عالی هستید، به احتمال زیاد فردی پیدا می شود که در آن زمینه به تدریس خصوصی نیاز دارد.

آموزش زبان به صورت آنلاین به روشی محبوب برای کسب درآمد جانبی تبدیل شده است. شما می‌توانید به عنوان یک معلم زبان به شکل خصوصی و مستقل کار کنید و یا این که به موسسات آموزشی بپیوندید.

ایده_های شغل دوم برای کارمندان نیمه وقت

13. آرایشگری بهترین کسب و کار زنانه

آرایشگری یک کسب و کار زنانه مشهور و محبوب به حساب می‌آید که می‌تواند درآمد زیادی را برای شما به بار آورد. کسانی که در هر زمینه‌ای از آرایشگری مهارت دارند بیکار نمی‌مانند و حتی اگر به شکل مستقل هم کار نکنند می‌توانند در آرایشگاه‌های مختلف فعالیت خود را آغاز نمایند. اگر کارتان خوب باشد معمولا مشتری‌ها با زمان کاری شما سازگار می شوند.

این مطالب می تواند مفید باشد

دکتر شبنم نادری

دکتر شبنم نادری

‌حرفه‌ی اصلی من نویسندگی و تألیف هست و سال‌ها کتاب نوشتم و کار پژوهشی انجام دادم. شاعر، مدرس دانشگاه و فیلمنامه‌نویس هم هستم.

اشتراگذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *