9 عادت سازندگان موفق تولید محتوا
بازاریابی و محتوا
به نظر شما بهترین عادتهای سازندگان محتوا چیست؟
91% از متخصصان کسبوکار (B2B) از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده میکنند. البته، این به معنای آن نیست که تمام محتوای تولید شده، محتوای برتر، محتمل و ارزشمند است.
خالق محتوا کیست؟
ممکنه شما در تیم بازاریابی در شرکت خود یا به صورت انفرادی و فریلنسری (دورکاری)، به تولیدمحتوا مشغول باشید. درهرحال برخی ازعادتهای مهمی وجود دارد که میتواند شما را در مسیر ایجاد یک خالق محتوای واقعا موفق قرار دهد.
9 تا عادت سازندگان موفق تولید محتوا:
- هر روز در مورد کسب و کار خود مطالعه کنید.
- به طور منظم بنویسید.
- نیازهای مخاطبان خود را پیدا کنید.
- برند شخصی خود را ایجاد کنید.
- محتوای ارزشمند دیگران را منتشر کنید.
- شاخص کلیدی عملکرد خود را مدام بررسی کنید.
- شبکههای اجتماعی را دنبال کنید.
- فقط حرف نزنید؛ راهحل ارائه دهید.
- کنجکاو باشید و سؤال ایجاد کنید.
1) هر روز در مورد کسب و کار خود مطالعه کنید
برای ایجاد محتوای عالی که بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کرده و او را به واکنش وادارد. نیازمند آن هستید که بدانید چه اتفاقاتی در حرفهی شما در جریان است.
بهترین سازندگان محتوا همیشه در حال مطالعهی فضای کسب و کار خود هستند. شما باید وبلاگها و سایتهای مربوط به حرفهی خود را دنبال کنید. آنها را آنالیز کنید. در جستجوی ایدهی تازه برای خلق اثر متفاوت بگردید.
2) به صورت منظم بنویسید
3) نیازهای مخاطبان خود را پیدا کنید
تمام سازندگان موفق محتوا میدانند که چه وقت مخاطبان خود چه چیزی نیاز دارند. خوانندگان و بینندگان خود را بررسی کنید. آنها چه میخواهند؟ چه مشکلی دارند که میتوانید برای آنها حل کنید؟
4) برند شخصی خود را ایجاد کنید
نکته مهم اینه که بدانید شما تنها خالق محتوا در حرفه و شغل خود نیستید. شما تنها کسی نیستید که توصیهها را میداند و آن را به کار میبندد. اما شما در یک مورد میتوانید متمایز باشید و آن اینست که:
خودتان باشید و خودتان را خلق کنید.
آنچه شما میتوانید به محتوای خود اضافه کنید. چیزی است که هیچ کس دیگری نمیتواند آن را داشته باشد. پس آن امضا و برند شخصی شماست.
اما برای هویت و شخصیت شما باز میگردند.
5) محتوای ارزشمند دیگران را منتشر کنید
شما میتوانید خود را به عنوان مرجع انتشار محتوای باارزش از مجموع تولیدکنندگان محتوا قرار دهید.
گای کاوازاکی، نویسندهی محبوب نیویورک تایمز میگوید:” شما باید خود را بعنوان یک متخصص معرفی کنید و به طور واقعی با جوامع خود ارتباط برقرار کنید.”
به اشتراک گذاری محتوا، کافی نیست. مشارکت با محتوا که اکنون به اشتراک میگذارید، آن را منحصر میکند.
اطمینان داشته باشید که: در هنگام به اشتراکگذاری محتوای دیگران. خوانندگان خود را به اطلاعات اضافی، مفید یا حتی تفکر و نظر وادارید. مخاطبان و قطعا تولیدکنندهی محتوا از شما برای انتشار اطلاعات مفید قدردانی خواهند کرد.
6) شاخص کلیدی عملکرد خود را مدام بررسی کنید
اول باید شاخص کلیدی عملکرد را توضیح دهم.
به طور ساده میتوان گفت که شاخص کلیدی عملکرد یا KPI روشی برای سنجش میزان خوب بودن عملکرد افراد یا در سطح کلانتر. میزان خوب بودن عملکرد سازمان و یا یک واحد سازمانی است.
KPI مخفف کلمه Key Performance Indicator و به معنای شاخص کلیدی عملکرد میباشد. KPI به ما در درک میزان خوب بودن عملکرد سازمان، واحد سازمانی و افراد. درمقایسه با اهداف کمی و کیفی راهبردی تعریف شده برای هر یک، کمک خواهد کرد.
این که شما فقط محتوا تولید کنید. به این معنی نیست که شما در جستجوی اطلاعات ترافیکی هستید که میتواند به عنوان شاخص عملکرد شما مطرح باشد.
برای دریافت بهترین نتیجه از تولیدمحتوا، ابتدا باید روی یک شاخص عملکرد کلیدی (KPI) تمرکز کنید. سپس محتوای خود را برای آن بهینهسازی کنید.
KPI مدرن شامل موارد زیر است:
- ترافیک رسانههای اجتماعی: تعداد بازدیدکنندگان پستهای شما در شبکه های اجتماعی.
- ترافیک مستقیم: تعداد بازدیدکنندگان که به وسیلهی محتوای شما ازطریق وارد کردن آدرس اینترنتی وبسایت به طور مستقیم به سایت شما میآیند.
- ترافیک ارگانیک: تعداد بازدیدکنندگان که از لینک موتور جستجوی موتور به محتوای شما میآیند.
- ارسالها: تعداد افرادی که از وبسایت شما بازدید میکنند و اطلاعات خود را در اختیار شما قرار میدهند.
7) شبکههای اجتماعی را دنبال کنید
سازندگان موفق و تولیدکنندگان حرفهای محتوا میدانند که موفقیت آنها نه تنها به اشتیاق آنها بستگی دارد. بلکه به کسانی که از آنها آموخته و الهام گرفتهاند نیز بستگی دارد.
این یکی از راههای ایجاد محتوای موفق است. آنها این حقیقت را قبول کردهاند که یادگیری مرز بین متمایز شدن آنهاست. آنها هرروز درحال یادگیری و اندوختن دانش و پیدا کردن شیوههای جدید برای کسبوکار و تولیدمحتوا هستند.
دنبال کردن شبکههای اجتماعی شما را مجبور میکند که ایدههای دیگران را ببینید و الهام بگیرید. برخی از زمانها را در اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و LinkedIn صرف کنید تا ببینید که رقبای شما چه میکنند.
8) فقط حرف نزنید؛ راه حل ارائه دهید
پس به جای اینکه فقط حرف بزنید و مسائل مختلف را مطرح کنید. یاد بگیرید که بیشتر راه حل ارائه دهید.
9) کنجکاو باشید و سؤال ایجاد کنید
تولیدکنندگان موفق محتوا، کنجکاو و خلاق هستند. یاد بگیرید که درمورد هرچیزی که در جهان پیرامونتان رخ میدهد کنجکاو باشید. تا بتوانید مدام سؤالاتی را از خود بپرسید.
لورین توهیل، سرپرست بازاریابی در گوگل میگوید:” شما باید کنجکاو باشید. تا مشکلی را که باید حل شود، شناسایی کنید. سپس راهحلهای جدیدی پیدا کنید.”
این 9 مورد از بهترین مواردیست که سازندگان حرفهای و موفق قدیمی و جدید تولیدمحتوا روی آن متمرکز میشوند.