راه اندازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار ، دغدغه افراد بسیاری هست.خیلی از افراد هستند که دوست دارند کسب و کار خودشان را داشته باشند و به استقلال مالی و تصمیم گیری برسند.

راه اندازی بیزینس در ظاهر خیلی ساده ، اما در واقع خیلی پیچیده است. و اگر کسی اطلاعات کامل و کافی ، برای راه اندازی کسب و کار نداشته باشد ، قدم گذاشتن در این مسیر برایش سخت و دشوار خواهد بود.

راه اندازی کسب و کار

روزهای اول چه اتفاقی می افتد؟

روزهای اولی که این فکر به سرمان میافتد، پر از شوق و شور و انگیزه هستیم. ایده های زیاد و انگیزه های عالی داریم. در ذهن مان همه چیز آماده شروع برای راه اندازی بیزینس است. دلایلمان هم کافیست. دلایلی مثل داشتن یک ایده منحصر به فرد، تمایل به داشتن شغلی غیر کارمندی و منعطف، استقلال مالی و سرمایه گذاری …

هر کدام از این دلایل ،به تنهایی کافیست تا دلمان بخواهد کسب و کار مان را به زودی روی غلتک بیاندازیم و شروع به رشد کنیم. درست از وقتی که می خواهیم ایده مان را عملی کنیم،کم کم ، سوالات و چالش های زیادی برایمان مطرح می شود.

چالش های موجود برای راه اندازی کسب و کار

چالش های موجود برای راه اندازی کسب و کار چیست؟

  • کسب و کارم را از کجا شروع کنم؟
  • چگونه می توانم به موفقیت برسم؟
  • برای راه اندازی کسب و کار به چه چیزهایی نیاز دارم؟
  • اگر موفق نشوم و شکست بخورم چه؟
  • چطور یک کسب و کار پرسود بسازم؟
  • چطوز می توانم سرمایه اولیه کسب و کارم را فراهم کنم؟
  • طرح کسب و کار(Business Plan) چیست؟
  • چگونه برای کسب و کارم یک شریک B2B خوب انتخاب کنم؟

این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر ، دغدغه های مشترک بسیاری از افرادی هست که قصد راه اندازی بیزینس خودشان را دارند.

راه اندازی بیزینس گاهی ترسناک است

برای افرادی که هرگز بیزینس راه‌ اندازی نکرده‌اند، قطعا راه اندازی بیزینس برای اولین بار خیلی ترسناک و دلهره‌آور است. زیرا قرار است قدم در مسیر تاریکی بگذارند که با گوشه و کنارش هیچ آشنایی ندارند. بسیاری از افراد بدون آن که در زمینه کسب و کار اطلاعاتی داشته باشند، کسب و کاری را شروع کرده اند و در آن شکست خورده اند.

واقعیت این است که هر کسب و کار ی شانس موفقیت را ندارد. در حقیقت، حدود دو سوم کسب و کارها، به ویژه کسب و کارهای کوچک حداقل دو سال زنده مانده و حدود نیمی از آنها فقط پنج سال زنده می مانند. پس هنگامی که تصمیم می‌گیرید شغل روزانه خود را رها کنید و صاحب کسب وکار شوید با یک چالش واقعی روبه رو خواهید شد.

برای شروع یک کسب و کار چه باید کرد

اگر به فکر این هستید که برای خودتان یک کسب و کار و یا تجارتی راه اندازی کنید، حتما باید چراغ راه و نقشه ای در دست داشته باشید. باید هنگام شروع کار خود، از دنبال کردن تمام مراحل لازم ،که می تواند پایه و اساس موفقیت شما را رقم بزند اطمینان حاصل کنید. باید از توصیه ها و مشاوره ها استفاده کنید و همه جوانب شروع و راه اندازی کسب و کار را در نظر داشته باشید.

فارغ از اندازه کسب و کار، اصول شروع کسب و کار از صفر بسیار مهم است. حتما در اطراف خود کسانی را دیده اید که شروع موفق اما سرانجامی بی نتیجه داشته اند. دلیل این است که آن ها اصول راه اندازی تجارت را نمی دانند.

اگر می خواهید کسب و کار جدید راه اندازی کنید، این همان مطلبی است که باید پیش از هرچیزی مطالعه نمایید. کارژول، دقیقا جایی است که می توانید به آن اعتماد کنید . مقالات و مطالب کارژول در زمینه راه اند ازی کسب و کار می تواند چراغ راه خوبی برای شما باشد . تا بتوانید با آگاهی و دانش کافی، قدم در این مسیر بردارید.

یادتان باشد ، هرگز بدون راهنمایی پیش نروید، زیرا صد در صد گیج خواهید شد.

کارژول ، اولین مرکز بیزینس کوچینگ بانوان

به مدیریت خانم دکتر شبنم نادری است که هدفش کمک به ارتقاء مهارت ها و بالابردن توانایی های زنان در همه جا و با فرصت های برابر است.

کارژول جایی است که به تو کمک می کند؟

  1. قبل از شروع هر سرمایه گذاری مالی ، اول روی خودت سرمایه گذاری کنی.
  2. در زمینه راه اندازی کسب و کار آموزش ها و دوره های مفید و اثر بخش دارد. که می توانی با گذراندن آنها ، مهارت ها و توانایی های خودت را چندین برابر کنی.
  3. می توانی در جلسات کوچینگ گروهی و یا خصوصی شرکت کنی و با استفاده از تجربیات من ، مسیر حرکت خود را بهتر و دقیق تر چیدمان کنی. و چالش های خود را حل کنی.
  4. می توانی از محتواها و دوره های رایگان جهت پیشرفت و ارتقاء سواد رسانه و مهارت ها و توسعه فردی خود بهره ببری.

چگونه می توانم کسب و کارم را راه اندازی کنم؟

  1. توانایی های خودت را بشناس و روی خودت سرمایه گذاری کن.
  2. حوزه کاری خودت رابر اساس مهارت ها و توانایی ها انتخاب کن.
  3. از بین چند ایده ، یک ایده را انتخاب کن.
  4. توانایی ها و مهارت های خودت را بالا ببر و قدم اول را بردار.
  5. یک شروع کوچک داشته باشید!
  6. رقبا و بازار هدف را شناسایی و تحلیل کن.
  7. سایت و پیج اینستاگرام خودت را راه اندازی کن.
  8. از یک مشاور و یا یک کوچ برای طراحی بیزینس پلن خود کمک بگیر.
  9. تولید محتوای مرتبط و جذب مشتری هدفمند
  10. موفقیت های کوچک را جشن بگیر و اشتباهات خود را پله پیشرفت کن.