راه اندازی کسب و کار زنانه

یکی از شیرین ترین رؤیاهایی است که می تواند هر زنی را خوشحال کند. این رؤیای شیرین قابل تحقق است. وقتی یک زن می تواند کسب و کار زنانه خودش را داشته باشد و به استقلال مالی برسد ، و هویت فردی و اجتماعی خودش را در مسیر کسب و کار زنانه ای که دارد، رشد دهد، قطعا می تواند خوشحال تر، شاداب تر ، سر زنده تر و مفیدتر باشد.

زیرا همیشه پول درآوردن و درآمدزایی، یکی از بهترین تجربه‌های زندگی برای هر فردی بوده است. استقلال مالی برای هرکسی لذت بخش است. و به خصوص برای زنان لذت بخش تر.

برای همین مفهوم راه اندازی کسب و کار زنانه ، یکی از مهم ترین مفاهیمی است که این روزها در همه جای دنیا در مورد آن سمینارها و ورکشاپ ها و آموزش های بی شماری برگزار می شود.

درخواست کوچینگ شغلی یا فردی

شاید شما هم تجربه درآمد مستقل را داشته باشید. مطمئن هستم که خاطره دریافت اولین درآمد یا حقوق تان را هنوز هم در خاطر دارید.داشتن پول و درآمد می تواند احساس آزادی به ما دهد.کسب درآمد مستقل رؤیای بسیاری از زنان است.

 

نازنین دانشور، انوشه انصاری، یاسمن مویدی، زلیخا عادلی و… . اینها نام زنان ایرانی است که در همین چند سال اخیر ، ثابت کرده‌اند که زنان هم می‌توانند در زمینه کارآفرینی و کسب درآمد، و داشتن کسب و کار زنانه ، به شدت موفق عمل کنند!

در واقع برای داشتن شغل و کسب و کار ، که مهم‌ترین مسئله در رسیدن به پول است، باید از کجا شروع کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید امروزه زنان نسبت به گذشته از جایگاه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردارند و با توجه به شرایط موجود در جامعه هر خانمی علاقه‌مند به داشتن درآمد شخصی است و دوست دارد کسب و کار زنانه خود را داشته باشد.

خیلی از زنان به دنبال شغلی در راستای تحصیلاتشان هستند و بعضی هم به راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک فکر می‌کنند. بسیاری از زنان دنبال یک ایده کسب و کار برای درآمد زایی می گردند . ایده ای که بتواند با ویژگی های روحی و شرایط خانواده و تحصیلات و مهارت های آنان هماهنگ باشد.

هر فردی در جامعه راه خود را در زندگی طی می‌کند. برخی دوست دارند زندگی کارمندی داشته باشند و حقوق ثابت ولی مطمئن دریافت کنند. برخی دیگر ریسک‌پذیر هستند و کسب و کار خودشان را راه می‌اندازند.

اما برخی دیگر دوست دارند یک شغل خانگی داشته باشند و همانطور که در منزل هستند، مشغول به کار باشند. چنین مشاغلی برای خانم‌های خانه‌دار، افرادی که در شهرهای کوچک یا روستا هستند خیلی مناسب است.

کارژول ، اولین مرکز بیزینس کوچینگ بانوان

به مدیریت خانم دکتر شبنم نادری است که هدفش کمک به ارتقاء مهارت ها و بالابردن توانایی های زنان در همه جا و با فرصت های برابر است.

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کاری هستید و می خواهید کارآفرینی کنید، راهی که برای رسیدن به موفقیت وجود دارد، انتخاب ایده های تجاری مناسب است.

شاید بسیاری از خانم های خانه دار همیشه رویای شاغل شدن را در سر داشته باشند و از طرفی اصلا به تحقق این رویا امیدوار نیستند و علت آن این است که فرصت های شغلی مختلف را به خوبی نمی شناسند و اطلاعات کافی را در مورد آن ها ندارند راه اندازی کسب و کار زنانه،برای خانمها فارغ از تمام سختی هایی که دارد، تجارب ارزشمندی را به شما انتقال می دهد و به اصطلاح شما را بزرگ می کند.

شما برای داشتن کسب و کار زنانه خود، مجبورید که برخی از مهارت ها مانند مذاکره کردن با تامین کنندگان و مشتریان، مهارت فروشندگی و داستان سرایی برای فروش محصولات، بودجه بندی درست و اصولی و بازاریابی را آموزش ببینید و سعی کنید که آنها را در کسب و کارتان پیاده سازی کنید. همین موضوعات باعث می شود که دید انسان نسبت به بسیاری از مسائل تغییر کند.

یادتان باشد ، هرگز بدون راهنمایی پیش نروید، زیرا صد در صد گیج خواهید شد.

به طور کلی راه اندازی کسب و کار زنانه اگر به صورت اصولی انجام شود، علاوه بر آنکه زندگی صاحب کسب و کار را از لحاظ مالی تغییر می دهد و به او کمک می کند که نیازهایش را به بهترین شکل برطرف کند، او را از لحاظ شخصیتی، مهارتی و ذهنیتی رشد می دهد و از آنجا که در طول روز با هیجانات مختلف روبرو می شود، اصلاً احساس یکنواختی به زندگیش دست نمی دهد.

همچنین برخی از بانوان علی‌رغم داشتن مدرک تحصیلی و تخصص، بنا به دلایلی امکان فعالیت در خارج از منزل را ندارند. اینجاست که شغل‌های خانگی معنا پیدا می‌کنند.

هر بانوی با هر تخصصی که دارد خواه در آشپزی، خیاطی، کارهای هنری و … می‌تواند در منزل کسب درآمد کند.

امروزه تعدادزنانی که شروع به راه اندازی کسب و کاری مستقل کرده‌اند به سرعت در حال افزایش است.

حرف از برابری زنان و مردان در همه زمینه‌ها و قدرت توانایی زنان در به دست گرفتن بازار کسب و کار آنلاین باعث شده روز به روز به تعداد زنانی که به صورت مستقل صاحب مشاغل می‌شوند افزایش یابد.

شاید شما هم به عنوان یک زن از نا برابری‌هایی که در محیط کار در حق شما می‌شود خسته شده باشید و احساس کنید پتانسیل انجام کاری بیشتر از یک شغل تمام وقت در محیط اداره یا کار خود را دارید. ممکن است به این فکر کرده باشید که شغل خود را رها کرده و به دنبال راه اندازی کسب و کار زنانه خود ، بروید که همیشه آرزوی آن را داشته‌اید.

همه افراد به صورت یکسان حق دارند که راه اندازی کسب و کار و احساس خوبی که کار ایجاد کردن برای دیگران دارد و حس خوب برطرف کردن چالش مشتریان را تجربه کنند. اما این میان توجه‌کم تری به راه اندازی کسب و کار زنانه شده است.

بانوان با توجه به احساسات و روحیه لطیفی که دارند بسیار ساده‌تر از آقایان می توانند چالش هایی که در صنعتی که به آن علاقه دارند مشاهده کنند و آنها را درک کنند.
مهم ترین اصل که باعث موفقیت بیزینس های مختلف می شود، شناسایی درست چالش و برطرف کردن خلاقانه آنها برای مشتریان است.

  1. نداشتن اعتماد به نفس کافی
  2. نداشتن باورهای درست و مثبت در مورد استقلال مالی
  3. ترس از شکست و از بین رفتن سرمایه
  4. داشتن کمال‌گرایی
  5. مخالفت مردان با فعالیت همسران
  6. داشتن مسئولیت های مختلف خانه، تربیت فرزند و همسر داری.
  7. وجود افکار و باورهای منفی در مورد نقش زنان در کسب وکار
  8. تعارض کار و خانواده
  9. محدودیتهای مالی و نداشتن سرمایه اولیه
  10. تبعیض اجتماعی بین زنان و مردان

باید بدانید که راه اندازی یک کسب و کار چیزی نیست که به آسانی به دست بیاید.

شما قصد راه اندازی کسب و کاری داری که تنها با تلاش مداوم و مبارزه با نا امیدی می‌تواند تبدیل به یک امپراطوری شود. راه اندازی کسب و کار زنانه  ویژگی ها و شرایط منحصر به فرد خود را دارد.

  1. اگر به راه اندازی کسب و کار فکر می‌کنید،
  2. اگر دارای مهارت خاصی هستید اما نمی دانید از کجا باید شروع کنید
  3. اگر ایده‌ای برای شروع کسب و کار ندارید
  4. اگر بین انتخاب ایده مردد هستید
  5. اگر ترس ها و نگرانی ها، شما رو ناامید کرده است
  6. اگر دانش و مهارت کافی ندارید

کارژول دقیقا جایی هست که می تواند به شما کمک کند تا بتوانید به زودی کسب و کار مستقل خودتان را راه اندازی کنید، وبه درآمد عالی برسید.