شاید برای شما هم این موضوع مهم باشد که بدانید ، چگونه می شود با استفاده از استوری اینستاگرام مخاطبان را افزایش داد.استوری اینستاگرام ، یکی از قسمتهای جذابی است که در در ماه آگست سال 2016 به قابلیت های اینستاگرام افزوده شد.ویژگی خاص و جالبی که به سرعت توانست محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران جهان پیدا کند.
همه شبکه های اجتماعی را فراموش کنید اینستاگرام مهم تر است
هانا کالدول، در گزارشی اعلام کرد که: “از همان ابتدا، کارایی بالایی را از استوری اینستاگرام دیده ایم.” وی در ادامه می گوید: “ما نرخ تکمیل 92 درصد برای داستان های کوتاه و 70-60 درصد برای محتوای طولانی تر را دیده ایم “.
اما آنچه در مورد استوری های اینستاگرام بیشتر هیجان انگیز است، نرخ بالای تعامل و ارتباط مخاطب و تعداد پاسخ های واقعی و معنا داری هست که از تعامل با افرادی که محتوا را مشاهده می کنند می توان دریافت کرد.
[irp]
چگونه استوری ها به تنوع مطالب کمک می کند؟
استوری ها به تامین کنندگان محتوا کمک می کنند تا مجموعه های متنوعی از محتوا را در قالب های مختلف و با رویکردهای متنوع با مخاطب به اشتراک بگذارند و به سرعت واکنش مخاطبان را در خصوص آن نوع محتوا دریافت کنند.در حقیقت استوری ها ، مجموعه ای از نظر سنجی آنلاین هستند که می توان بازخورد یک محتوا را به سرعت از طریق آن دریافت کرد و در قسمتهای بعدی به حذف، اصلاح و یا تکرار آن موضوع اقدام کرد.

اینستاگرام
پذیرش محتوای اپیزودیک
قبل از هر چیز محتوا و اپیزود را تعریف می کنیم.
محتوا چیست؟
محتوا اطلاعات جذاب، مرتبط، قابل اعتماد، جالب، سرگرمکننده در قالب متن، تصویر، ویدئو یا صوت است. هایدی کوهن میگوید:
“محتوا اطلاعات با کیفیت و مفیدی است که داستان را به شیوهای متناسب با هدف ایجاد یک احساس و یا ایجاد تعامل انتقال میدهد.”
ارائه محتوای زنده یا غیر زنده را میتوان با استفاده از انواع فرمتها از جمله متن، تصویر، ویدئو، صوت و یا سخنرانی بیان کرد.هنگامی که از محتوا برای اهداف بازاریابی استفاده میشود، محتوا باید شامل برندسازی سازمان بوده و خالی از هر نوع تبلیغ باشد و از یک فراخوان برای عمل استفاده کند. به عقیدهی برایان آیزنبرگ محتوای وب مثل یک گفتگوی عمومی است که بین شما و بازدیدکننده اتفاق میافتد، گاهی اوقات این مکالمه یک طرفه، دو طرفه (بین بازدیدکننده و شما) و یا گفتگو بین بازدیدکنندگان است. سایت MjGlobalCom در تعریف محتوا میگوید:
[irp]
«محتوا یعنی تصویر، ویدئو، بلاگ، اینفوگرافیک، مصاحبه، نظرهای مختلف، گیف، آهنگ، داستان، نکات، دانستنیها و غیره.»
[irp]
اپیزود یا بخش، به معنای بخشی از یک کار مانند سریالهای تلویزیونی یا رادیویی است. قسمت یا بخشی، دنبالهدار از کل کار، شبیه به یک فصل از یک دفتر است.بخش هایی هر چند خودشان به تنهایی دارای معنا و مفهوم هستند اما ا ارتباط معنایی و مضمونی گسترده تری با یکدیگر دارند و دارای عنوان واحدی هستند.با این تعاریف می توان گفت که فلسفه ی اصلی قابلیت استوری اینستاگرام در حقیقت ایجاد یک محتوای اپیزودیک بر مبنای تعامل مخاطب و درگیر کردن آن با کل داستان است. تا با درگیر شدن از نظر تعاملی بتوان بر روی احساسات، عواطف و علائق او اثر گذاشت و او را وادار به خرید محصول، بازدید پست، ترغیب به انجام عملی خاص یا … نمود.

اینستاگرام
سختی های تولید محتوا در استوری:
هرچند استوری ها قابلیت های بسیار مفیدی دارند، اما تولید محتوایی که فقط 24 ساعت ماندگار خواهد بود بسیار دشوار است. زیرا برای به روز بودن باید هر روز به تولید محتوایی جدید همت گماشت .طبیعتا داشتن تقویم محتوا و استراتژی مدون برای صفحه ی اینستاگرام تان می تواند شما را در پیدا کردن موضوع برای محتوای استوری بسیار کمک کند.استوری های شما باید برآمدی از پشت صحنه ی فعالیت شما، برنامه ی شما برای آینده ، موضوعات فان و سرگرمی، مسابقات و گزارش از عملکرد مجموعه ی کاری شما باشد.هرچند کیفیت کار در هر پروژه ای مهم است، اما نکته اساسی این است که نباید به دلیل وسواس بر روی کیفیت محتوای استوری ، از کمیت آن غافل شد.
[irp]
از امکانات استوری برای بالا بردن نرخ تعامل و سودآوری استفاده کنید:
قابلیت های زیادی که در استوری اینستاگرام گنجانده شده ، مجموعه ای از ابزارهای جالب، متنوع و اثرگذار برای بالا بردن نرخ تعامل شما و درگیر کردن مخاطبان شماست.حتما از قابلیت هایی همچون نظرسنجی، پرسش و پاسخ، هشتگ گذاری، لینک دادن ،استفاده از استیکر، و… استفاده کنید و تاثیر بالای آن را در ارتباط با مخاطبان، درگیر کردن مشتری، تبلیغات و تهییج مخاطبان ببینید.