استوری اینستاگرام چطور مخاطبان ما را افزایش می دهد؟

استوری اینستاگرام چطور مخاطبان ما را افزایش میدهد؟

استوری اینستاگرام چطور مخاطبان ما را افزایش می‌دهد؟

 

شاید برای شما هم این موضوع مهم باشد که بدانید. چگونه می‌شود با استفاده از استوری اینستاگرام مخاطبان را افزایش داد؟ استوری اینستاگرام، یکی از قسمت‌های جذابی‌ست  که در ماه آگست سال 2016 به قابلیت‌های اینستاگرام افزوده شد. ویژگی خاص و جالبی که به سرعت توانست محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران جهان پیدا کند.

همه‌ی شبکه‌های اجتماعی را فراموش کنید؛ اینستاگرام مهم‌تر است

اما چرا این قابلیت آنقدر محبوبیت پیدا کرده است؟
جواب این سوال ساده است:
استوری اینستاگرام در حقیقت ابزاری سریع برای به اشتراک‌گذاری روایت‌های روزمره و اتفاقات لحظه‌ای می‌باشد. که می‌خواهیم آن‌ها را با مخاطبان‌مان به اشتراک گذاشته و واکنش آن‌ها را رصد کنیم.

هانا کالدول، در گزارشی اعلام کرد:

“از همان ابتدا، کارایی بالایی را از استوری اینستاگرام دیده‌ایم. ما نرخ تکمیل 92 درصد برای داستان‌های کوتاه و 70-60 درصد برای محتوای طولانی‌تر را دیده‌ایم”.

اما آنچه در مورد استوری‌های اینستاگرام بیشتر هیجان انگیز است. نرخ بالای تعامل، ارتباط مخاطب و تعداد پاسخ‌های واقعی و معناداری هست. که از تعامل با افرادی که محتوا را مشاهده می‌کنند، می‌توان دریافت کرد.

چگونه استوری‌ها به تنوع مطالب کمک می‌کند؟

استوری‌ها به تامین‌کنندگان محتوا کمک می‌کنند. تا مجموعه‌های متنوعی از محتوا را در قالب‌های مختلف و با رویکردهای متنوع با مخاطب به اشتراک بگذارند.

و به سرعت واکنش مخاطبان را در خصوص آن نوع محتوا دریافت کنند.

درحقیقت استوری‌ها، مجموعه‌ای از نظرسنجی آنلاین هستند که می‌توان بازخورد یک محتوا را به سرعت از طریق آن دریافت کرد.
و در قسمت‌های بعدی به حذف، اصلاح یا تکرار آن موضوع اقدام کرد.

 

استوری اینستاگرام چطور مخاطبان ما را افزایش میدهد؟
استوری اینستاگرام

پذیرش محتوای اپیزودیک

قبل از هر چیز محتوا و اپیزود را تعریف می‌کنیم.

محتوا چیست؟

محتوا اطلاعات جذاب، مرتبط، قابل اعتماد، جالب، سرگرم‌کننده در قالب متن، تصویر، ویدئو یا صوت است.

هایدی کوهن می‌گوید:

“محتوا اطلاعات باکیفیت و مفیدی‌ست که داستان را به شیوه‌ای متناسب باهدف ایجاد یک احساس یا ایجاد تعامل انتقال می‌دهد.”

ارائه محتوای زنده یا غیرزنده را می‌توان بااستفاده از انواع فرمت‌ها ازجمله متن، تصویر، ویدئو، صوت یا سخنرانی بیان کرد. هنگامی که از محتوا برای اهداف بازاریابی استفاده می‌شود، محتوا باید شامل برندسازی سازمان بوده.

و خالی از هر نوع تبلیغ باشد و از یک فراخوان برای عمل استفاده کند.

به عقیده‌ی برایان آیزنبرگ محتوای وب مثل یک گفتگوی عمومی است که بین شما و بازدیدکننده اتفاق می‌افتد. گاهی اوقات این مکالمه یک طرفه، دو طرفه (بین بازدید‌کننده و شما) یا گفتگو بین بازدیدکنندگان است.

 

سایت M-jGlobal.Com در تعریف محتوا می‌گوید:

«محتوا یعنی تصویر، ویدئو، بلاگ، اینفوگرافیک، مصاحبه، نظرهای مختلف، گیف، آهنگ، داستان، نکات، دانستنی‌ها و غیره.»

 

اپیزود یا بخش، به معنای بخشی از یک کار مانند سریال‌های تلویزیونی یا رادیویی است. قسمت یا بخشی، دنباله‌دار از کل کار، شبیه به یک فصل از یک دفتر است. بخش‌هایی هر چند خودشان به تنهایی دارای معنا و مفهوم هستند.
اما ارتباط معنایی و مضمون گسترده‌تری با یکدیگر دارند و دارای عنوان واحدی هستند.

 

فلسفه‌ی اصلی قابلیت استوری اینستاگرام:

درحقیقت ایجاد محتوای اپیزودیک برمبنای تعامل مخاطب و درگیر کردن آن با کل داستان است.

تا با درگیر شدن از نظر تعاملی بتوان بر روی احساسات، عواطف و علائق او اثر گذاشت.
و او را وادار به خرید محصول، بازدید پست، ترغیب به انجام عملی خاص یا … نمود.

سختی‌های تولید محتوا در استوری

 

استوری اینستاگرام چطور مخاطبان ما را افزایش میدهد؟
محتوای استوری

هرچند استوری‌ها قابلیت‌های بسیار مفیدی دارند. اما تولید محتوایی که فقط 24 ساعت ماندگار خواهد بود، بسیار دشوار است. زیرا برای به روز بودن باید هر روز به تولید محتوایی جدید همت گماشت.

داشتن تقویم محتوا و استراتژی مدون برای اینستاگرام‌تان شما را در پیدا کردن موضوع برای محتوای استوری بسیار کمک می‌کند.

استوری‌های شما باید برآمدی از پشت‌صحنه‌ی فعالیت شما، برنامه‌ی شما برای آینده، موضوعات فان و سرگرمی، مسابقات و گزارش از عملکرد مجموعه‌ی کاری شما باشد.

هرچند کیفیت کار در هر پروژه‌ای مهم است. اما نکته اساسی این است که نباید به دلیل وسواس برروی کیفیت محتوای استوری، از کمیت آن غافل شد.

 

از امکانات استوری برای بالا بردن نرخ تعامل و سودآوری استفاده کنید

قابلیت های زیادی که در استوری اینستاگرام گنجانده شده. مجموعه‌ای از ابزارهای جالب، متنوع و اثرگذار برای بالا بردن نرخ تعامل شما و درگیر کردن مخاطبان شماست.

حتما از قابلیت‌هایی همچون نظرسنجی، پرسش و پاسخ، هشتگ‌گذاری، لینک دادن، استفاده از استیکر و… استفاده کنید.
وتاثیر بالای آن را در ارتباط با مخاطبان، درگیر کردن مشتری، تبلیغات و تهییج مخاطبان ببینید.

 

این مطالب می تواند مفید باشد

دکتر شبنم نادری

دکتر شبنم نادری

‌حرفه‌ی اصلی من نویسندگی و تألیف هست و سال‌ها کتاب نوشتم و کار پژوهشی انجام دادم. شاعر، مدرس دانشگاه و فیلمنامه‌نویس هم هستم.

اشتراگذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *