به نظر شما بعترین عادتهای سازندگان محتوا چیست ؟عادتهایی مثبت و سازنده ای وجود دارد که می تواند شما را به بازاریابان پر تلاش و صدر نشین در عرصه ی تولید محتوا تبدیل کند.

نود و یک درصد از متخصصان کسب و کار (B2B) از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده می کنند. البته ، این به معنای آن نیست که تمام محتوای تولید شده، محتوای برتر، محتمل و یا ارزشمند است.

اما برای تبدیل شدن به یک خالق محتوا باید چه کرد؟چگونه می توانم به یک تولید کننده ی حرفه ای محتوا تبدیل شوم؟

خالق محتوا کیست؟

خالق محتوا کسی است که محتوای سرگرم کننده یا آموزشی را ارائه داده و با آن محتوا به مخاطب هدف کمک می کند.

محتوائی که وی تولید می کند می تواند فرم های زیادی داشته باشد، از جمله پست های وبلاگ، فیلم ها، کتاب های الکترونیکی، عکس ها ،پادکست ها، مقالات ، و…. امروزه، کسب و کارها از تولیدکنندگان محتوا برای جذب مشتریان جدید و فعلی برای تبلیغ و برندسازی و معرفی خود استفاده می کنند.

ممکن است  شما در تیم بازاریابی در شرکت خود و یا به صورت انفرادی و فریلنسری (دورکاری)، به تولید محتوا مشغول باشید.در هر حال برخی از عادت های مهمی وجود دارد  که می تواند، شما را در مسیر ایجاد یک خالق محتوای واقعا موفق قرار دهد.

تولید محتوا

تولید محتوا

9 عادت سازندگان موفق تولید محتوا:

  1. هر روز در مورد کسب و کار خود مطالعه کنید.
  2. به طور منظم بنویسید.
  3. نیازهای مخاطبان خود را پیدا کنید.
  4. برند شخصی خود را ایجاد کنید.
  5. محتوای ارزشمند دیگران را منتشر کنید.
  6. شاخص کلیدی عملکرد خود را مدام بررسی کنید
  7. شبکه های اجتماعی را دنبال کنید.
  8. فقط حرف نزنید،راه حل ارائه دهید.
  9. کنجکاو باشید و سؤال ایجاد کنید.

[irp]

هر روز در مورد کسب و کار خود مطالعه کنید.

برای ایجاد محتوای عالی که بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کرده و او را به واکنش اوادارد، نیازمند آن هستید که بدانید چه اتفاقاتی در حرفه ی شما در جریان است.بهترین سازندگان محتوا همیشه در حال مطالعه ی فضای کسب و کار خود هستند.شما باید وبلاگ ها و سایت های مربوط به حرفه ی خود را دنبال کنید، آن ها را آنالیز کنید  و در جستجوی ایده ی تازه برای خلق اثر متفاوت بگردید.

تولید محتوا

تولید محتوا

به صورت منظم بنویسید.

اگر منظم ننویسد و به صورت مداوم برنامه ی تولید محتوا نداشته باشید ، ممکن است از رقبای خود عقب بمانید.سازندگان موفق محتوا ، اهمیت مداوم نوشتن را درک می کنند. انجام این کار به شما کمک می کند تا موضوعات  جدید و بکری در ذهن تان بوجود بیاید، و یا مواردی  را شناسایی کنید که بعدا می تواند به ایده های کاملا عالی تبدیل شوند.قرار نیست  شما روزانه مقاله ای با موضوع 1500 کلمه ای در مورد موضوع مرتبط با شغل خود بنویسید. بلکه می توانید ، 10 یا 15 دقیقه برای بیان اندیشه ها و نظرات خود بگویید.هر روز از خود بپرسید: چه چیزی را متوجه شدید ؟ چه مطلبی را آموختید؟سپس آن را با مخاطبان خود درمیان بگذارید.

[irp]

3-نیازهای مخاطبان خود را پیدا کنید.

یکی از سخت ترین قرص هایی که به عنوان یک  تولید کننده ی حرفه ای محتوا باید قورت دهید ، این است که نیازهای مخاطبان خود را هر روز شناسایی کنید. اگر مخاطبان خود را عمیقا و به اندازه کافی مطالعه کنید، منافع و فرصت های خلاقانه را پیدا خواهید کرد .تمام سازندگان موفق محتوا  می دانند که چه وقت مخاطبان خود چه چیزی نیاز دارند.خوانندگان و بینندگان خود را بررسی کنید.آنها چه می خواهند؟چه مشکلی دارند که می توانید برای آنها حل کنید؟

تولید محتوا

تولید محتوا

برند شخصی خود را ایجاد کنید.

نکته مهم : بدانید که شما تنها خالق محتوا در حرفه و شغل خود نیستید.شما تنها کسی نیستید که توصیه هارا می داند و آن را به کار می بندد.اما شما در یک مورد می توانید متمایز باشید و آن ایست که : خودتان باشید و خودتان را خلق کنید.بیایید این ترفند را امتحان کنید،بسیاری از چیزهایی که می توانید انجام دهید را در اختیار دیگر تولیدکنندگان محتوا قرار دهید.یک محتوا را به صورت های مختلف تولید کنید وبا هویت خود آن را در  کانال های مختلف منتشر کنید .

آنچه شما می توانید به محتوای خود اضافه کنیدچیزی است که هیچ کس دیگری نمی تواند آن را داشته باشد و آن امضا و برند شخصی شماست.مخاطبان بر روی محتوای شما برای به دست آوردن اطلاعات کلیک می کنند، اما برای  هویت و شخصیت شما باز می گردند.

[irp]

 محتوای ارزشمند دیگران را منتشر کنید.

هر کس  می تواند با یک جستجوی ساده در اینترنت محتوا ی خود را پیدا کند و با بازنویسی ،آن را در شبکه های اجتماعی  به اشتراک بگذارد.پس ما کمبود در زمینه ی کسانی که محتوا را منتشر می کنند نداریم، اما ممکن است همان ها نتوانند محتوای ارزشمند را از محتوای بی ارزش تشخیص دهند.شما می توانید خود را به عنوان مرجع انتشار محتوای با ارزش از مجموع تولیدکنندگان محتوا قرار دهید.

گای کاوازاکی، نویسنده ی محبوب نیویورک تایمز می گوید: “شما همچنین باید خود را بعنوان یک متخصص معرفی کنید و به طور واقعی با جوامع خود ارتباط برقرار کنید.” به اشتراک گذاری محتوا، کافی نیست مشارکت با محتوا که اکنون به اشتراک می گذارید آن را به شما منحصر می کند.

اطمینان داشته باشید در هنگام به اشتراک گذاری محتوای دیگران، خوانندگان خود را به اطلاعات اضافی، مفید یا حتی تفکر و نظر وادارید. مخاطبان و قطعا تولید کننده ی محتوا زاشما برای انتشاراطلاعات مفید  قدردانی خواهند کرد .

[irp]

شاخص کلیدی عملکرد خود را مدام بررسی کنید.

اول باید شاخص کلیدی عملکرد را توضیح دهم:

به طور ساده می‌توان گفت که شاخص کلیدی عملکرد یا   KPIروشی برای سنجش میزان خوب بودن عملکرد افراد و یا در سطح کلان‌تر میزان خوب بودن عملکرد سازمان و یا یک واحد سازمانی است.

KPI مخفف کلمه Key Performance Indicator و به معنای شاخص کلیدی عملکرد می‌باشد. KPIبه ما در درک میزان خوب بودن عملکرد سازمان، واحد سازمانی و افراد در مقایسه با اهداف کمی و کیفی راهبردی تعریف شده برای هر یک کمک خواهد کرد.

تولید محتوا

تولید محتوا

این که شما فقط  محتوا تولید کنید به این معنی نیست که شما در جستجوی اطلاعات ترافیکی هستید که می به عنوان شاخص عملکرد شما مطرح باشد. برای دریافت بهترین نتیجه از تولید محتوا ، ابتدا باید روی یک شاخص عملکرد کلیدی (KPI) تمرکز کنید و محتوای خود را برای آن بهینه سازی کنید.

KPI مدرن شامل موارد زیر است:

  • ترافیک رسانه های اجتماعی، تعداد بازدیدکنندگان پست های  شما در  شبکه های اجتماعی
  • ترافیک مستقیم، تعداد بازدیدکنندگان که به وسیله ی محتوای شما ازطریق وارد کردن آدرس اینترنتی وب سایت به طور مستقیم به سایت شما می آیند.
  • ترافیک ارگانیک، تعداد بازدیدکنندگان که از لینک موتور جستجوی موتور به محتوای شما می آیند.
  • ارسال ها، تعداد افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند و اطلاعات خود را در اختیار شما قرار می دهند .

[irp]

شبکه های اجتماعی را دنبال کنید.

سازندگان موفق و تولیدکنندگان حرفه ای محتوا می دانند که موفقیت آنها نه تنها به اشتیاق آنها بستگی دارد، بلکه به کسانی که از آنها آموخته و  الهام گرفته اند نیز بستگی دارد.این یکی از راه های ایجاد محتوا ی موفق است. آنها این حقیقت را قبول کرده اند که یادگیری مرز بین متمایز شدن آنهاست.آن ها هر روز در حال یادگیری و اندوختن دانش و پیدا کردن شیوه های جدید برای کسب و کار و تولید محتوا هستند.دنبال کردن شبکه های اجتماعی  شما را مجبور می کند که ایده های دیگران را ببینید و الهام بگیرید.برخی از زمان ها را دراینستاگرام، توییتر، فیس بوک و LinkedIn صرف کنید تا ببینید که رقبای شما چه می کنند.

فقط حرف نزنید، راه حل ارائه دهید.

افرادی که محتوای شما را دنبال می کنند  ، فقط به شنیدن صحبت های شما  علاقه ندارند. آنها به دنبال تامین نیازهای خاص خود هستند. آن ها می خواهند بدانند آیا شما برای مسائل و مشکلات آن ها راه حلی دارید؟پس به جای اینکه فقط حرف بزنید و مسائل مختلف را مطرح کنید، یادبگیرید که بیشتر راه حل ارائه دهید.

[irp]

کنجکاو باشید و سؤال ایجاد کنید.

تولید کنندگان موفق محتوا،  کنجکاو  و خلاق هستند.یادبگیرید که در مورد هر چیزی که در جهان پیرامون تان رخ می دهد کنجکاو باشید و مدام سؤالاتی را از خود بپرسید.

لورین توهیل ، سرپرست بازاریابی در گوگل می گوید: “شما باید کنجکاو باشید تا مشکلی را که باید حل شود شناسایی کنید و سپس راه حل های جدیدی پیدا کنید.”

این9 مورد از بهترین  مواردی است که سازندگان حرفه ای و وموفق قدیمی و جدید تولید محتوا روی آن متمرکز می شوند .

شبنم نادری

آموزش اینستاگرام

تولید محتوادیجیتال مارکتینگکسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *